måndag 2 juni 2008

En liten valp

Hej! Vi heter Lena och Daniel. Det här är vår första blogg som vi kommer att använda för att skriva om vår första hund. Jag är 19 år, bor i Skellefteå med min sambo Daniel som är 22 och jag går ut en treårig gymnasie linje 5:e juni. Det har varit en lång och hård kamp men nu är jag äntligen klar :P.

I ett halvår har jag läst på internet om olika raser och om hundar i allmänhet och nu är det äntligen dags. Har alltid drömt om en hund. Jag såg en annons på blocket där det var två hanhundar kvar. Jag ringde och presenterade mig och vi har bestämt träff och jag har lagt en handpenning. Gissa om jag är lycklig. Så om två veckor ska vi fara och hämta det lilla knytet.




Det är en hanhund som är en blandning av Boxer och Staffordshire Bullterrier.
Pappahund är Boxer och mammahund är Staffe. Boxer är en ras jag tittat på tidigare men sedan fick jag upp ögonen för Staffordshire Bullterrier.
Så en blandning mellan båda är nog ingen dålig idé, enligt uppfödaren
var det påväg att bli en egen ras. Nu är jag helt enkelt jättepeppad och kan knappt bärga mig!


Vi har redan bestämt oss för att han ska heta Rex, därav bloggens namn.
Rex låg på 17:e plats bland populäraste hundnamnen 2006, men det gör inget för det är ett kort och bra namn. Uppfödaren hade gett honom namnet Ask efter någon av asagudarna om jag inte misstar mig.


Just nu har jag inte så mycket mer att skriva men jag hoppas att ni kommer att
följa vår blogg i framtiden :).





Inga kommentarer: