onsdag 1 oktober 2008

Arbetsförmedlingen & tacopaj

Nu har jag just ätit middag, det blev tacopaj, mmmm. Gick rätt så bra på arbetsförmedlingen, dom ville bara veta hur det gick och sådär.




Men jag fick två anvisningar att jag måste söka jobb på Subways... I UMEÅ! Vad fan ska jag söka jobb i Umeå för? Och tänk om jag får jobbet, då måste jag nog tyvärr tacka nej. Varför då? Jo därför att jag tycker inte att det låter rättvist att jag ska måsta pendla eller flytta till Umeå. Om jag måste pendla så kommer det ju ändå bli plus minus noll och sen har jag ändå inga pengar för att alla pengar går åt till att åka till och från jobbet. Dessutom har vi ju Rex (som nog ingen missat). Ska jag knappt få träffa min pojkvän och Rex bara för att jag ska ha ett jobb, eller att vi ska måsta flytta alla tre dit ingen av oss har några vänner. Nä asså jag blir så sur, det finns ju jobb här i stan jag fattar inte varför hon inte kunde anvisa mig till någon av jobben som finns i stan? Nej! Jag måste söka jobb i Umeå! Dom tror att bara för att man är ung så kan man flytta vars som helst bara för att få jobb. Visst jag gillar inte Skellefteå så mycket, men det är ju alla vännerna som gör det uthärdligt!





1 kommentar:

Anonym sa...

Du och Danne ska inte ut och gå en promenad med Rex? Kan ni ju ta en svänga förbi här! ;D
Skulle behöva lite hjälp utav Danne att få mitt jävla Sims att fungera korrekt :P