lördag 4 oktober 2008

Varför?

Jag förstår inte varför man ska måsta spela någon man inte är? Då är det ju inte du. Varför kan man inte bara vara som man är, om vänner i din omgivning inte kan ta dig för den du är så kanske dom inte är riktiga vänner? För att få vänner du verkligen trivs med och tycker om och kan lita på som måste man våga vara sig själv! Om du vill ha vänner som tycker om dig för den du är och som är vänner med dig för att du är den du är så sluta spela någon du inte är, så människor i din omgivning förstår vilken bra människa du är! Då slipper du spela någon du inte är och må dåligt över det. Varför ska man behaga alla andra hela tiden? Varför kan dom inte behagas bara av att du är den du är och står för det? Varför skäms vissa över vilka dom egentligen är? Ju längre man låtsas vara någon man inte är, desto mer vilsen blir man inombords och desto jobbigare blir det att hitta tillbaka till sitt rätta jag. Det coolaste som finns är ju när man är den man är och skiter i vad alla andra tycker!

Jag hoppas att fler tycker som jag och att ni slutar låtsas vara någon ni inte är!

+ dagens roliga bild!



2 kommentarer:

kockajäveln sa...

du har en mycket fin blogg:)

kockajäveln sa...

Sv: Ja gick på Hr på gymnasiet. Men därefter har det inte blivit något mer. Jobbat 4 år i yrket sen tröttna jag. Vad vill du helst jobba med?