tisdag 27 januari 2009

Hmm..

Hej!


Idag tänkte jag förresten klargöra en sak. Mitt ex Daniel verkar säga till de flesta av sina vänner att jag "levde" på han medans vi var tillsammans, när hans vänner frågar varför det tog slut mellan oss. Då vill jag för det första säga att det är ingenting som han pratat med mig om på senaste tiden innan vi gjorde slut. I och med det så tycker jag att det är ju egentligen verkligen ingenting som hans vänner har att göra med överhuvudtaget. Det han kan säga kort och gott är att han inte hade känslor för mig längre. För jag tycker det är jävligt orättvist att han inte ens snackade med mig om saken som det är meningen att man ska göra i ett förhållande. Jag menar, är det någon det angår så är det ju fan mig. Istället för att snacka skit bakom ryggen på mig efter man gjort slut så hade man ju kunnat bete sig moget och prata om det med sin partner.

Sen upplevde inte jag det som att jag levde på Daniel. Visst han jobbade och fick lön och betalade räkningarna och mat. Men jag gjorde det jag kunde. När jag fortfarande gick skola så sökte jag extra jobb etc, det gick inte så bra men det är inte så lätt alla gånger att bara fixa ett extrajobb. Sedan var jag tvungen att i stort sett varje månad ta pengar från mina besparingar som skulle gå till körkort eller något annat vettigt. Jag hade ca 16 000 kr på fonden innan jag började ta från dessa pengar när jag fick tillgång till dem när jag fyllde 18. Nu är dem helt slut. Sedan gick jag med i arbetsförmedlingen nästan direkt efter jag gått ut och har sökt jobb efter bästa förmåga. Eftersom vi köpte Rex i sommras så försvårade det mitt jobbsökande eftersom jag kan inte lämna en 2-3 månaders valp ensam hemma medans jag ska söka jobb. Och både jag och Daniel var med på att vi skulle skaffa Rex ända från början. Sedan rent allmänt sedan jag gått ut och börjat få bidrag från soc och senare arbetslöshetsersättning av försäkringskassan så har jag hjälpt till med hushållandet så gott jag kunnat. Jag har te.x köpt eget shampoo och annan kosmetika och när det har varit slut mjölk, smör eller liknande så har jag gått och fixat det många gånger. Eller om vi behövde något speciellt till middagen så har jag gått och köpt typ paprika eller buljong eller vad det nu kunde vara också köpte jag mina egna cigaretter.

Sen är det ju så just nu i sammhället att det är inte det lättaste att skaffa ett jobb. Det räcker inte bara att vilja ha ett, man måste ha jävligt tur också.

En annan grej som hör till saken är ju att Daniel är inte fastanställd på sitt jobb. Och där har dom just nu varit tvungna att göra lite nedskärningar på personal sedan en tid tillbaka, och det innebär att Daniel oftast inte jobbar alla 5 dagar i veckan. Sen vet jag, eftersom jag var faktiskt sambo med han i typ 2 år, att ungefär hälften av gångerna de ringde från jobbet och frågade om han kunde jobba de veckor han inte fanns med på schemat så sa han att han var sjuk fasten han egentligen inte var det. Det handlar om ren lathet. Sedan har jag även fått veta att han inte sköter sig särskilt väl på jobbet. Så om Daniel tyckte att ekonomin var dålig så har han ju faktiskt dragit det lite över sig själv. Visst, han kan inte påverka att dom har varit tvungna att göra nedskärningar i personalen men det han kan göra är att jobba när dom ringer och frågar om han kan när han egentligen inte står med på schemat. Så istället för att skylla den dåliga ekonomin på mig så kan han ju ta sig i kragen istället.


Jag tycker det verkar som att Daniel går och snackar denna sörja bakom min rygg sedan vi gjort slut för att rättfärdiga hans eget beteende. Jag menar han lämnade mig för min så kallade kompis ffs! Båda två har betteet sig rent förjävligt mot mig. För det första hon skulle föreställa min kompis, jag har ställt upp som fan på henne. Och jag tycker det är så jävla falskt att i ena stunden sitta och säga att kompisars ex det är förbjuden frukt men sen när det väl kommer till kritan så kastar hon sig över honom och kontrar med "ja, men ibland blir det bara så".
Och att jag skulle ha levt och snyltat på Daniel det tycker jag att Daniel och resten av alla ska hålla käften om för så var det som sagt inte. En grej jag tycker är så jävla rolig är att han gick omkring till sina vänner och bekanta och sa att jag hade levt på han medan han nyss blivit tillsammans med en shopaholic som shoppar och spenderar pengar så fort hon får chansen och super varje helg och bor så gott som hos han. Jag menar jag ska få någon jävla skuld för att jag "levde" på Daniel medan hans nya brud ska komma undan med att bränna pengar som en och annan Paris Hilton junior på hans bekostnad. Ja som sagt, roligt är vad det är.

Tro nu inte att jag bryr mig så extremt mycket om det här egentligen. Det här inlägget skrev jag för att jag har fan inte tänkt ta någon skit för jag förtjänar det inte för fem öre. Jag har varit en bra flickvän och kompis och kom för fan inte och säg något annat. Jag förtjänar inte att folk ska gå och snacka skit om mig för jag är ingen som lever på andra. Så nu vet ni hur det ligger till och då kan vi släppa den bissarra uppfattningen om att jag skulle ha levt på Daniel.


Tack och hej leverpastej.

Inga kommentarer: